Poradnik - Instrukcje

Poznaj prosty i bezpieczny sposób na zdobywanie opinii na Google Reviews

Opinie w internecie to jeden z najlepszych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów. Chcemy mieć pewność, że dokonamy najlepszego wyboru, dlatego pozytywne rekomendacje mają ogromne znaczenie dla biznesu. Pomagają one potencjalnym klientom podjąć decyzje o zakupie produktu lub usługi czy podjęciu współpracy. Dlatego w czasach dużej konkurencji, aby mieć klientów trzeba mieć… opinie.  

Ale jak temat opinii na Google Reviews ma się do Webankiety? Już wyjaśniamy. Przygotowaliśmy artykuł w którym zaprezentujemy Wam sprawdzoną metodę na otrzymanie pozytywnych rekomendacji od klienta.

Metoda ta polega na tym, że po zakończeniu transakcji z klientem (np. po wizycie w restauracji, zakupie w sklepie internetowym, udzieleniu wsparcia technicznego) jest on proszony o wypełnienie ankiety satysfakcji przez internet. W momencie gdy klient oceni nas pozytywnie na skali 0-10 (czyli da nam ocenę 9 lub 10) system poprosi go o możliwość pozostawienia opinii na naszej wizytówce Google

Dzięki takiemu rozwiązaniu dbamy nie tylko o to, aby na naszym profilu pojawiło się mnóstwo gwiazdek i komentarzy, ale jednocześnie gwarantujemy, że niepochlebne opinie klientów pozostawimy dla siebie. Oczywiście negatywne oceny też są ważne i doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego przygotowaliśmy dla Was osobny artykuł na temat tego jak udobruchać niezadowolonego klienta

Jak to działa?

Schemat działania doskonale obrazuje powyższa grafika. Zauważ, że osoby, które odpowiedzą na pytanie w skali od 0 do 8 co prawda zostają poproszone o przekazanie informacji, jednak już nie o pozostawienie opinii w Google Reviews. Natomiast osoby, które ocenią naszą firmę pozytywnie, czyli na 9 lub 10, są przekierowane bezpośrednio do wizytówki Google. 

Skoro wiemy co chcemy osiągnąć przejdźmy do działania! 

Pozyskiwanie opinii Google Reviews – instrukcja

Krok 1: Ankieta satysfakcji

Na początku musisz stworzyć prostą ankietę satysfakcji, w której zapytasz klienta o jego ostatnie doświadczenie z Twoją firmą. Może być to np. pytanie o proces zakupowy czy ocena kontaktu z BOK Ankietę satysfakcji możesz skopiować z naszej bazy przykładów ankiet. Może ona wyglądać w ten sposób:

Krok 2: Wysyłka badania

W kolejnym kroku musisz zgromadzić adresy e-mail klientów, którzy skorzystali z Twoich usług np. w formie arkusza kalkulacyjnego.

Jeżeli twoja firma posiada wewnętrzny program CRM możesz wyeksportować adresy email w prosty sposób. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić wpisz w Google: “jak wyeksportować dane z [NAZWA PROGRAMU]”

Krok 3: Ustawienie przekierowania z ankiety do Google Reviews

Gdy stworzyłeś ankietę i wgrałeś listę respondentów przejdź do zakładki tworzenie i w pierwszym pytaniu, w którym klient dokonuje oceny kliknij: Edytuj.

Na ekranie edycji pytania, wybierz dla odpowiedzi 9 i 10, “przekieruj na stronę www”. Dzięki temu tylko wtedy gdy użytkownik jest zadowolony z obsługi zostanie automatycznie przeniesiony do strony Google Reviews, na której może zostawić pozytywną opinię.

Następnie w pole adresu URL wprowadź link do złożenia Twojej opinii skopiowany z Google.

Jeżeli nie wiesz skąd wziąć link do wizytówki twojej firmy w Google zobacz pomoc na stronie Google.

Krok 4: Ustawienie powiadomienia e-mail (alertu) z informacją o nowej ocenie

Aby mieć pewność, że będziesz na bieżąco informowany o wystawieniu opinii musisz wykonać jeszcze jeden dodatkowy krok – ustawić alert. Dzięki niemu nie tylko nie przegapisz żadnego nowego wypełnienia, ale oszczędzisz też czas – nie musisz za każdym razem logować się do Webankiety, wystarczy, że otworzysz skrzynkę e-mail.

W naszym poradniku krok po kroku wyjaśniamy w jaki sposób ustawić powiadomienie wysyłane na wybrany adres e-mail

Zbieraj opinie i zdobywaj nowych klientów

Jak widzisz, ustawienie procesu, dzięki któremu szybko zbierzesz pozytywne opinie na temat Twojej firmy w Google Reviews jest bardzo proste. Aby rozpocząć tworzenie ankiety satysfakcji załóż konto na platformie Webankieta. Przez 14 dni możesz za darmo wypróbowywać możliwości naszego narzędzia, w tym m.in. tworzyć ankiety online na bazie gotowych szablonów czy przeprowadzać wysyłkę badań na adres e-mail klientów. Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z naszym działem supportu. Życzymy powodzenia w badaniach i wielu 5-cio gwiazdkowych opinii w Google Reviews!

Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za udzielenie odpowiedzi